Anna Rudolf - Lijntekeningen - 16 oktober - 3 december 2024

 Met houtskool en inkt teken ik op losse vellen papier, maar ook in ruimtes die helemaal bedekt zijn met papier. In de tekening krijg ik iets tegenover me, een tastbaar vis-à-vis, waarmee ik in dialoog ben en waarover ik na kan denken. De lijnen die ik plaats creëren samen vorm, donker, licht en beweging. Tegelijkertijd zijn ze op zoek naar iets wat ze zouden kunnen afbeelden. Toch behoudt elke lijn zijn autonomie en eigen identiteit.

In mijn tekenwerk kom ik dikwijls uit op menselijke en dierlijke figuren die een wisselwerking met elkaar lijken aan te gaan. Denk aan voeden, strelen, aanvallen, groei of transformatie. Soms lijkt het alsof er oerwezens uit het onderbewuste op het papier verschijnen. Verbeeld ik hier de oervragen: wie zijn wij en waar komen wij vandaan? In mijn tekeningen kom ik steeds meer te weten. Ik laat bewust ruimte voor interpretatie en nodig je uit om zelf verder te denken. 

midi-sage: donderdag 31 oktober  2024 17-19 uur
 
z.t., 24 x 30 cm

z.t., 25 x 32,5 cm

z.t., 150 x 257 cm

www.annarudolf.com

@annarudolfstudio

Populaire posts van deze blog

Videobiënnale "de schoonheid van de troost" 12 december 2022 t/m 10 maart 2023

Dominique Zwartelé - Wildplak 6 jan - 3 april 2024

Inge van der Ven - 'Interiors' 8 juli 2023 - 27 september 2023