Annette Visser "Bruggen verbinden werelden" 25 feb 2021 - 26 mei 2021

Ik ben gefascineerd door de beperktheid van bestaand materiaal. Op straat, fotobeurzen, 2e hands winkels, overal kom ik het tegen, afgedankt door andere mensen en voor mij inspiratie om nieuwe werelden te maken. Oude vergeelde papiertjes met een hoek gebogen, resten plakband, koffievlekken, heerlijk. Ze hebben al een leven gehad. Een collage begint in dozen vol met soms 40-50 jaar oude foto’s waarin ik mijn onderwerpen vind. De hele tafel ligt vol met beeld en papier. Ik leg over elkaar, scheur, knip, plak totdat het beeld af is.

Vooral houdingen van mensen vind ik boeiend, waarbij het hoofd voor mij teveel afleidt. Het hoofd op de foto is al teveel ingevuld. De houdingen zelf zeggen al zoveel. Het hoofd moet plaatsmaken voor een vergezicht, een droom, een blik, een ingang naar een andere wereld. Bij landschappen maak ik ingrepen met bijvoorbeeld een brug of een boot als doorkijkje.

Mijn combinaties en keuzes laten je loskomen van het plaatje dat er was en geven een opening, een ingang, een verdieping naar een andere dimensie, ruimte. Ik haal iets weg en voeg iets toe en geef daarmee een afgedankt beeld weer een nieuw leven.

Creeer je eigen opening en loop langs met een lekker drankje! Van der Helstplein 3, Amsterdam







www.annettevisser.com
Instagram: @annettevissercollages

Populaire posts van deze blog

Videobiënnale "de schoonheid van de troost" 12 december 2022 t/m 10 maart 2023

Inge van der Ven - 'Interiors' 8 juli 2023 - 27 september 2023

Danielle Vidal-Ausseil " LANDSCHAPPEN VAN DE GEEST" - 14 maart - 14 juni 2023